!
ایستادن، جوهره حرکت امام خمینی
گفت‌وگوی اختصاصی سیمافکر با محمدهادی محمودی - خرداد ۱۴۰۱

امروز بیش از همیشه، هیاهوی ضعف‌ها و مشکلات روزمره مردم، نیروی ایران را تحلیل برده است. در این وضعیت، سخن‌گفتن از انقلابی که امروزِ ما را شکل داده، دشوار و ناروا به نظر می‌رسد. اما چه چیزی ما را وامی‌دارد که از خمینی و رخدادی که با او رقم خورده است، سخن بگوییم؟ در حرکت امام خمینی، یک چیز محوریت دارد: قدراست‌کردن و ایستادن.
آموزه اساسی امام این است که دیانت و سیاست جوهره مشترکی دارند و آن جوهره مشترک، ایستادن است. امام در موقعیت علمی خود، چه در عرفان و چه در دیگر علوم، همین ایستادن و راستی را دنبال می‌کند و مسئولیت علم را به دانشمندان و علمای دین یادآوری می‌کند. در میدان سیاست نیز محور قیام امام، برپاداشتن و ایستادن ملت ایران است. از نظر او، مردمی که نتوانند بایستند، مردم نیستند و نمی‌توانند آینده‌ای برای خود داشته باشند. امروز به نظر می‌رسد به‌یادآوردن و پایمردی بر همین ایستادن است که بار دیگر می‌تواند ایران را از پسِ مشکلات و ضعف‌هایش سربلند بیرون آورد.
در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی، به سراغ دکتر هادی محمودی، پژوهشگر فلسفه و عرفان رفتیم تا با نظر به وضع اکنون ایران، درباره شخصیت امام گفتگو کنیم. دکتر محمودی، دکترای عرفان و اندیشه امام خمینی، ایستادن را اساسی‌ترین مسئله و دغدغه امام در پیگیری علم و سیاست می‌داند.
 



تعداد بازدید : 361
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد