!
هر کس انقلاب می‌خواهد، ۲۰۰ سال مجاهدت کند!
گفتگوی حسین کچویان در برنامۀ «جهان‌آرا» - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

سال‌ها پیش، حسین کچویان در مناظره‌ای با سید جواد طباطبایی، عنصر اسلام را مهمترین قوام‌بخش هویت ایران در طول تاریخ دانسته بود. حالا با گذشت ۹ سال از آن تاریخ، در حالی که سید جواد طباطبایی اغتشاشات هفته‌های اخیر ایران را «انقلابی ملی در دل انقلاب اسلامی» خوانده، حسین کچویان با صراحتی به مراتب بیشتر از آن مناظره، می‌گوید: «انقلاب، همچون تاسیس جامعه است و خون می‌خواهد. انقلاب مجاهدتی به طول چند قرن می‌خواهد.»
در اعتراض‌ها و اغتشاش‌های این دو هفته، خبری از خون دادن برای تاسیس جامعه نیست، همچنان که هیچ مطالبه‌ معلوم و گفتار سیاسی، هم در آن وجود ندارد. این بی سر و سامانی چنانکه دکتر کچویان در برنامه جهان آرا گفت، ریشه‌ در راهی دارد که نیروهای سیاسی داخل جمهوری اسلامی در طی چهار دهه طی کردند.
فیلم بخشی است از صحبت‌های حسین کچویان در برنامه جهان آرا، شبکه افق، به تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱.

 



تعداد بازدید : 296
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد