!
اراده به تصمیم
گفت‌وگوی علیرضا شفاه با مهدی دوستی

مهدی دوستی مدیر پروژه ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است، پروژه‌ای که سیاست تحریم بنزین ایران را به شکست کشاند و کشور را به صادرکننده بنزین تبدیل کرد.
ائتلاف نیروهای مولد یک ضرورت برای جلوگیری از شکست سیاسی ایران و منطقه است. اما در داخل کشور همه گروهها متوجه این ضرورت نیستند. عده‌ای با نگاه‌های آسیب‌شناسانه به دنبال رفع موانع تولیدند و حل معضلات اقتصادی کشور را در گرو رفع مشکلات موردی در صحنه‌ی اقتصاد ایران می‌دانند. اما از دیگر سو گروهی به تصمیمی خطیر و تحول‌خواهانه در تولید فکر می‌کنند. تصمیمی که امکانات اقتصادی ایران را با همراهی نیروهای مولد جامعه در صحنه‌ی اقتصاد سیاسی فعال می‌کند. این گروه کم‌شمار تنها راه چاره برای تولید را حضور جدی و کارآمد مردم به عنوان مهمترین رکن مولد جامعه می‌دانند. حضوری که به تحول اساسی در روند حل مسائل اقتصادی کشور ختم می‌شود و عناصر مولد و مردمی را در مدارهای اساسی اقتصاد کشور می‌نشاند. در این گفتگو مهدی دوستی که به عنوان سخنگوی شورای هماهنگی ستاد ابراهیم رئیسی هم معرفی شده است به تبیین این نگاه در گفتگو با علیرضا شفاه پرداخته است.

 



تعداد بازدید : 343
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد