!
فلسطین؛ امید آزادی
تمیم البرغوثی

رمضان دو سال پیش، نوار غزه در اقدامی کم‌سابقه، در واکنش به درگیری‌هایی که در کرانه باختری رخ می‌داد، وارد جنگی پیش‌دستانه با اسرائیل شد؛ جنگی که با نام سیف القدس از آن یاد می‌شود. غزه راکت شلیک می‌کرد و در خیابان‌های قدس از غزه حمایت می‌شد. همان ایام شهرهای سرزمین‌های اشغالی نیز یک به یک با خیزش پراکنده عرب‌های مقیم آن شهرها مواجه شدند. حالا پس از دو سال می‌بینیم که در پاسخ به تعرضاتی که صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی کرده‌اند، شهرک‌های اسرائیل از سمتی دیگر هدف راکت‌ها قرار می‌گیرند: جنوب لبنان. گویا گروه‌های مقاومت از دو سال پیش به این سو روز به روز به یکپارچگی بیشتری نزدیک می‌شوند و ملت فلسطین دارند یکدیگر را پیدا می‌کنند. تمیم البرغوثی درباره همین وضعیت جدید فلسطین سخن می‌گوید و توضیح می‌دهد که چگونه آزادی کل فلسطین و سقوط اسرائیل در همین عصر ممکن می‌شود؟ جهان عرب، تمیم را با شعرهایش می‌شناسد. او شاعری فلسطینی‌تبار است که از دانشگاه بوستون آمریکا دکترای علوم سیاسی دارد. سال‌هاست که ویدئوهای او در سرویس +AJ شبکه الجزیره با عنوان «مع تمیم» منتشر می‌شود. این فیلم بخشی از ویدئویی است که همان ایام سیف القدس منتشر شد.



تعداد بازدید : 31
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد