!
جنگ زندگی آفرید
مهاجرت فلسطینی‌های شمال غزه به جنوب

موشک‌باران، اشغال، کشتار و اسارت، سرخط خبرهایی بوده است که در این ایام از غزه شنیده‌ایم؛ جنایت‌هایی که با خود، مرگ عزیزان، ویرانی و آوارگی را همراه دارند؛ اما مردمان غزه دقیقا در همین روزهاست که تصویر غریبی از زندگی را پیش چشم‌ها گذاشته‌اند؛ آنان را می‌بینیم که سرخوشانه بر سر ویرانه‌ی خانه‌هاشان حاضر می‌شوند یا هنگام مهاجرت از خانه‌ی خود، با چهره‌هایی مصمم و صداهایی مطمئن، خود را فدایی مقاومت می‌دانند. چنین تصاویری بیش از هر چیز، زندگی ما را زیر سؤال می‌برند؛ آن هم در روزگاری که برخی اهالی سیاست، از خستگی مردم سخن گفته‌اند و ما را به داشتن یک زندگی معمولی فرا می‌خوانند. فلسطینی‌ها برای همگان، این حقیقت را آشکار کردند که خرسندی، فقط در سایه‌ی جنگیدن ممکن است؛ جنگیدن برای چیزی که بیارزد و انسان را به تکاپو وا دارد. به فراموشی سپردن چنین امر بنیادینی است که ما را به وادی مرگ و ملالت می‌کشاند. فیلم، مربوط است به چند هفته پیش، هنگام مهاجرت فلسطینی‌های شمال غزه به جنوب آن، پس از حمله‌ی زمینی اسرائیل.



تعداد بازدید : 35
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد