!
درباره فیلم دیدن
گفت‌وگوی سیمافکر با حسین معززی نیا - تیر ۱۴۰۱

ما همگی همزمان با تماشای فیلم‌ها و خواندن کتاب‌ها بزرگ می‌شویم و تغییر می‌کنیم و حتی در معیارهایمان برای زندگی تغییر ایجاد می‌کنیم. این خود مسیری از رشد و تحول است.
منتقد سینما، شخصیتی است که این تحول را با سینما با شدت و عمق بیشتری تجربه می‌کند و به همین دلیل روایت تجربه او با نوعی آموختگی در سینما همراه است. گفت‌و‌گوی ما با حسین معززی‌نیا بر این متمرکز بود که مسیر او برای رسیدن به معیاری سینمایی و درست برای نقد فیلم چگونه بوده است.
چنانکه انتظار می‌رفت روایت این ماجرا تبدیل به نوعی شرح زندگی شد، یک شرح زندگی‌ سینمایی هنری.
جذابیت این گفت‌و‌گو این بود که حسین معززی نیا در طول آن بازگو کرد که تجربه او از فیلم دیدن و تغییر در شیوه دنبال‌کردن سینما، اگرچه اغلب در سمت و سویی سینمایی و غیر محتوازده، متمرکز بوده اما هنوز و همچنان به عنوان جست‌و‌جویی هیجان‌انگیز، می‌تواند منتظر اتفاقات تازه و قابل توجهی در ابعاد نظری و ژورنالیستی باشد.
 



تعداد بازدید : 559
دیدگاهتان را بنویسید
نام

ایمیل

متن پیام ارسـال دیدگـاه
عناوین پیشنهادی :


بارگذاری بیشتر
ویدئو رسانه سیمافکر، وب سایتی است که از سال ۹۲ تا کنون فعالیت خود را در زمینه فرهنگ، سیاست و علوم انسانی به صورت انتشار ویدئو فیلم، آغاز کرده است. رسالت حقیقی سیمافکر تلاش برای بازگشایی امکان گفت و گو در فضای فکری ایرانِ امروز است.
سردبیر: محمدرضا علی‌حسینی شورای سردبیری: اباصالح تقی‌زاده طبری، سیدباقر نبوی ثالث، سیدمحمد سیدمحسنی، محمد فیضی ارتباط با ما
تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز سینمایی امروز می‌باشد